I Oticon havde vi behov for teknisk assistance, der kunne hjælpe os i hus med lanceringen af en ny produktintroduktion til vores eksisterende iPad salgsapplikation. Vi havde forestillet os, at dette skulle være i form af én fuldtidskonsulent. Da der var tale om mange, mindre og afgrænsede delopgaver, foreslog IT Minds dog, at vi i stedet fik stillet tre deltidskonsulenter til rådighed. Det var et setup, som fungerede langt over forventning, og vi kunne ikke have ønsket os noget bedre samarbejde. IT Minds’ konsulenter har været utrolig kompetente og har udvist en fleksibilitet, vi ikke på forhånd havde turde forestille os.

Anja Nagel L’harraki Project Manager, Oticon




 

Oticons marketingafdeling havde behov for teknisk assistance i forbindelse med sæsonopdatering af deres produktpræsentation, der bliver fremvist i en applikation til iPad. Oticon havde i den forbindelse brug for ressourcer til løbende implementering af grafisk materiale og brugerflade.

Baggrunden

Oticon har indtaget rollen som leder på verdensmarkedet for høreapparater som følge af kontinuerligt teknisk udvikling og senest ved den globale lancering af en komplet high-end-produktfamilie, Oticon Alta, baseret på en ny trådløs platform. På verdensplan beskæftiger Oticon 3.500 medarbejdere med en omsætning omkring 7 milliarder kr. sidste år.

Produktion og salg af førende højteknologisk udstyr, såsom høreapparater, kræver effektiv demonstration og kommunikation overfor kunder og samarbejdspartnere. I marketingsafdelingen havde man derfor behov for et intuitivt og engagerende salgsværktøj, der er i stand til at informere og motivere kunder med interesse i og behov for Oticons produkter.

Udfordring

Som følge af den kontinuerlige udvikling af teknologier og produkter lancerer Oticon sæsonopdateringer af produktsortimentet 2-4 gange årligt, som skal kunne fremvises i iPad-applikationen. Derfor foreligger deadlines og behov for assistance og arbejdskraft i programmeringsfasen forskelligt afhængig af sæsoner.

Da behovet for arbejdskraft varierer meget, så Oticon fordel i at trække på de fleksible udviklingsressourcer fra IT Minds til assistance for Oticons digitale afdeling.

Løsningen

Som resultat af opgaver i varierende intensitet og teknologi fik Oticon rådighed over tre konsulenter fra IT Minds, som kunne trækkes på afhængig af opgave, i stedet for én fuldtidsprogrammør.  

Ved at benytte et setup af tre konsulenter, der tilsammen udgjorde en fuldtidsansat, havde Oticon mulighed for løbende feedback på det udarbejdede materiale, inden man gik videre med næste produkt. Derved blev processen for implementering effektiviseret og omkostningerne minimeret, da man ikke havde udgifter til en fuldtidsprogrammør, som kun havde opgaver i givne perioder. IT Minds' konsulenter benyttede hovedsageligt JavaScript, HTML5 og CSS3 til at implementere materialet til iPad applikationen.

Samarbejdet har resulteret i, at Oticons salgskanaler har fået et nyt og opdateret salgsværktøj, der er lækkert og intuitivt at arbejde med, og som kan hjælpe hele Oticons organisation til fortsat at være på front med udviklingen og samtidig kunne afspejle dette i deres kommunikation med kunderne.

 
Technology
JavaScript, HTML5, CSS3
Contactperson
Kristian W. Larsen (kristian@it-minds.dk)
Casetype
Sourcing